Onsdag

justdet!

skulle ju berätta lite om min vecka i gällivare;

tisdag:
när jag och caisa gått på stan här i luleå och köpt en present åt mami så kom tobbe och skjutsade oss till tåget som skulle ta oss till gällivare. ett gäng garvattacker och en massa omgångar med kortspel senare så kom vi fram till gällivare tågstation där mami och wilma hämtade oss och sen hem och titta när mami öppnade sin present :D en penna! i storlek xxxL som passar bra på alla hennes möten. sen drog jag och caisa och spelade tennis på tippstas bana vilket gick sådär då det inte fanns något nät.. sen hemåt och sova.

onsdag:
var det baldag och det innebar ju en massa piff och don och även en kometenutdelning såklart men det gick undan med kometen och sen drog vi oss hemåt för att nästan bara vända i dörren och åka upp på dundret.
när vi var uppe på björnis för att kolla balen höll jag på att avlida då det blåste så jäkla kallt, tyckte grymt synd om alla tjejor som hade lite på sig. sen blev ollkibollas knuffad av en bussröv.
såhär såg bajso ut på balen


torsdag:
ännu mera utdelning och denna gång var det lite busslistor som blev missade dagen före.. gaah, nå jag tog mina småbarn och drog iväg och dumpade dessa på varsitt område, gick fort denna gången också. sen när det vankades kväll så tog jag och caisa och for till tennisplanerna bakom lassa :D det fanns till och med nät där! sen efter nästan två timmars spel så for vi hem och spelade kort.

fredag:
vaknade av att ebba tyckte det var dags att jag körde henne och julia till kyrkan sen dona jag till mig så jag såg ut som en människa och sen kom familjen och papi hem med tårtbottnar så jag kunde börja med mitt. sen stressa upp till välkomma med alla runt-halsen-grejor när bajso kommer ut så ser hon mamma med tårar i ögonen så caisa börjar grina sen tittar hon på mig och jag börjar, så grinsystrarna var igång.. haha nåväl en massa grin senare så börjar jakten på lastbilarna så vi har fotat från parkgatsbron, rondellen vid husmans och sen i stan :D
sen hemåt och fika min tårta och ge presenter, jag och tommy gav henne ett döskallearmband från laila bagges grejor som var schviiiinaschnyggt! sen drog vi till töre där tobbe hämtade upp mig :D
och såhär såg caisa ut på studenten (innan allt grinande)


sen köpte jag ett par hörlurar i förrgår som ser ut såhär


snart jobba så tjiiing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback